Ημέρα Περιβάλλοντος

Μπορείτε να επισκεφτείτε το Φωτογραφικό Υλικό και να δείτε φωτογραφίες από την Ημέρα Περιβάλλοντος

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος - 5 Ιουνίου 2015

Η ΣΤ΄ τάξη του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας. τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποίησε την Παρασκευή 5 Ιουνίου τις τέσσερις πρώτες διδακτικές ώρες εκδηλώσεις , τις οποίες παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του Σχολείου. Παρουσιάστηκε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Νερό και Άνθρωπος – Άνθρωπος και Νερό», που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΣΤ΄2 τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας, τη ΣΤ΄2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας και τις ΣΤ΄1 – ΣΤ΄2 τάξεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας. Ακολούθησαν τραγούδια, δρώμενα και χοροί σχετικά με το θέμα του προγράμματος στα οποία συμμετείχαν τα παιδιά των Δ΄- Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου. Στο τέλος τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης έπαιξαν το: «Άκου τι είπαν για το νερό στο 14ο Δημοτικό», ένα παιχνίδι που προετοιμάστηκε τις προηγούμενες ημέρες από τα παιδιά των τεσσάρων μεγαλύτερων τάξεων του σχολείου και είχε για έπαθλο ...μια περιβαλλοντική τούρτα!

Στην υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων συνεργάστηκαν οι παρακάτω εκπαιδευτικοί του Σχολείου: Γρηγόριος Φλώρος (Πληροφορικής), Αλέξανδρος Παπαθανάσης (Φυσικής Αγωγής), Έλενα Παπακώστα (Μουσικής), Βασιλική Βαβούρη και Ανδρέας Φιλίππου (Αγγλικής Γλώσσας), Παρασκευή Ψάλλα (Γερμανικής Γλώσσας), Θεώνη Βοϊλάκου (Γαλλικής Γλώσσας).

Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχαν οι δάσκαλοι της ΣΤ΄ τάξης: Ελένη Κατσαρού και Σεραφείμ Ασκητής.

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος - 5 Ιουνίου 2014

Οι Ε'1 – Ε'2 τάξεις του Σχολείου μας φέτος υλοποίησαν το περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Δέντρο – Πάρκο – Δάσος: Θησαυροί ζωής». Επέλεξαν να παρουσιάσουν το πρόγραμμά του στις 5 Ιουνίου μιας και η μέρα αυτή έχει ανακηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάστηκαν με την Ε'2 τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Σχολείου και στο προαύλιο του Σχολείου. Περιελάμβαναν παρουσίαση περιβαλλοντικών δράσεων και επισκέψεων, θεατρικά δρώμενα, εικαστικά έργα, χορούς με θέμα το δάσος, περιβαλλοντικά τραγούδια και κείμενα όχι μόνο στην ελληνική γλώσσα αλλά και στην αγγλική, Γερμανική και Γαλλική. Στην παρουσίαση συμμετείχαν και οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης.

Στην υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων συνεργάστηκαν οι παρακάτω εκπαιδευτικοί του Σχολείου: Γρηγόριος Φλώρος (Πληροφορικής), Δάφνη Αδάμου (Φυσικής Αγωγής), Ανθή Σανιδά (Μουσικής), Μαριολή Γάκη (θεατρικής Αγωγής), Βασιλική Βαβούρη και Ανδρέας Φιλίππου (Αγγλικής Γλώσσας), Παρασκευή Ψάλλα (Γερμανικής Γλώσσας), Θεώνη Βοϊλάκου (Γαλλικής Γλώσσας) και Δήμητρα Έξαρχου (Εικαστικών).

Την εκδήλωση οργάνωσαν οι δάσκαλοι της Ε' τάξης του Σεραφείμ Ασκητής και Ιωάννης Λέτσιος.

Η διεύθυνση του Σχολείου ευχαριστεί θερμά όλους όσους βοήθησαν τους μαθητές/τριες της Ε ́ τάξης να υλοποιήσουν το περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «ΔΕΝΤΡΟ – ΠΑΡΚΟ – ΔΑΣΟΣ: ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΖΩΗΣ» και ιδιαίτερα: την κα Παρασκευή Φασιανού - γεωπόνο της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Καρδίτσας, την κα Αφροδίτη Τσικρικά - δασοπόνο του Δασαρχείου Καρδίτσας ,τον κ. Αχιλλέα Τσιρούκη, καθηγητή του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, Δασοπόνο, Παιδαγωγό, Τεχνολόγο Γεωπονίας, Διδάκτωρ Βιολογίας του Τομέα Βοτανικής και το ΚΠΕ Μουζακίου.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η κα. Στέλλα Ζαμπάλου ως εκπρόσωπος του ΚΠΕ Μουζακίου και ο Σχολικός μας Σύμβουλος κος Βασίλειος Κωτούλας.

Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 7-11 Οκτωβρίου 2013

Στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την 2η εβδομάδα του Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν στο Πάρκο Ακαδημίας δράσεις ευαισθητοποίησης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση από τους μαθητές/τριες των Ε΄1 – Ε΄2 τάξεων του σχολείου μας, σε συνεργασία με την Ε΄2 τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν χωρίστηκαν σε δύο μέρη:
α) Γνωριμία με τα φυτά του Πάρκου Ακαδημίας (ή το παρκάκι μας, μιας και βρίσκεται δίπλα από το σχολείο μας).
β) Βιωματικά δράσεις και παιχνίδια.

Για την υλοποίηση του πρώτου μέρους των δραστηριοτήτων υπήρξε συνεργασία με τη γεωπόνο της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Καρδίτσας κ. Παρασκευή Φασιανού, η οποία βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν τα φυτά του πάρκου, ταξιδεύοντάς τα στον υπέροχο φυτικό του κόσμο. 
Ακολούθησαν οι βιωματικές δράσεις και παιχνίδια ευαισθητοποίησης, όπως:
Χωρισμός σε μεικτές ομάδες των τριών τμημάτων.
Χορός γύρω από τα δέντρα του Πάρκου – Παιχνίδια  ρόλων.
Επίλυση του σταυρόλεξου του Πάρκου.
Αφίσα ή ποίημα – Παρουσίαση από κάθε ομάδα του δέντρου της.

Μέσα από τις δράσεις της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», οι μαθητές/τριες:  Γνώρισαν καλύτερα τα φυτά του διπλανού στο σχολείο τους  Πάρκο της Πλατείας Ακαδημίας και συνέταξαν τον κατάλογο των φυτών του Πάρκου..  Ήρθαν σε άμεση επαφή με μία καταξιωμένη επιστήμονα της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Καρδίτσας την  κ. Παρασκευή Φασιανού. Διαπραγματεύτηκαν περιβαλλοντικά ζητήματα με καινοτόμους μεθόδους , ξεπερνώντας τα στερεότυπα της τυπικής διδασκαλίας. Βίωσαν την ενεργό συμμετοχή και τη συλλογική προσπάθεια. Εξέφρασαν παραστατικά με γραπτό και προφορικό λόγο τις ιδέες – σκέψεις τους. Εργάστηκαν ομαδικά, με ερευνητική διάθεση.

Τέλος, εκδόθηκε δελτίο τύπου για τις δράσεις της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»,  το οποίο δημοσίευσε ο τοπικός τύπος, φέρνοντας το Σχολείο μας πιο κοντά στην τοπική κοινωνία.

Το Σχολείο μας, έτσι, συνεχίζει να γίνεται πιο φιλικό προς το περιβάλλον, έρχεται πιο κοντά σε περιβαλλοντικά θέματα και γίνεται πιο ελκυστικό.

Τις παραπάνω δράσεις οργάνωσαν και υλοποίησαν οι δάσκαλοι των Ε΄1 – Ε΄2 τάξεων του σχολείου μας: Ιωάννης Λέτσιος και Σεραφείμ Ασκητής,  σε συνεργασία με την Μαρία Τσιούμα της Ε΄2 τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.  

Ημέρα Περιβάλλοντος 5 Ιουνίου 2012

Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας γιόρτασαν την ημέρα περιβάλλοντος στην πλατεία ακαδημίας που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας με δραστηριότητες και δράσεις σχετικές με την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.
Στην αρχή έγινε συζήτηση για την  διερευνητική προσέγγιση των προβλημάτων  του περιβάλλοντος. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ζωγράφισαν ένα πρόβλημα το οποίο αναγνώρισαν οι ίδιοι και έγραψαν ένα σύνθημα γι αυτό. Οι ομάδες κατόπιν ανέλαβαν δράση καθαρισμού της πλατείας. Χώρισαν τα απορρίμματα σε ανακυκλώσιμα και μη και έπειτα σχεδίασαν επιτόπου ένα σύνθημα για την προστασία του περιβάλλοντος, το οποίο παράστησαν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο.
Επιστρέφοντας στο σχολείο, έγινε προβολή ταινιών για το περιβάλλον καθώς και η παρουσίαση της δράσης των μαθητών και των συνθημάτων που δημιούργησαν.