Συμμετοχή στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό u4energy 2011-2012

Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό u4energy , στην κατηγορία  «καλύτερη εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης για την ενεργειακή αποδοτικότητα».
Το πρόγραμμα διήρκησε από το Νοέμβριο μέχρι τον Μάιο και συμμετείχαν οι μαθητές του Στ2 τμήματος της τάξης με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Γιώργο Αγγελιδάκη.
Στόχοι της εκστρατείας:
Α) Την κατανόηση εκ μέρους των μαθητών/ριών και της τοπικής κοινωνίας ότι η κατανάλωση ενέργειας χωρίς μέτρο συνδέεται άμεσα με την καταναλωτική τάση που μας χαρακτηρίζει και ότι κακή διαχείριση και η σπατάλη της ενέργειας οδηγεί στην εξάντληση των φυσικών πόρων και τη ρύπανση του περιβάλλοντος
Β) Την  οργάνωση των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ενέργεια. Οι μαθητές διακρίνουν τις ανανεώσιμες  από τις μη ανανεώσιμες  πηγές ενέργειας, αξιολογούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Γ) Οι μαθητές να εντοπίσουν τις ενεργειακές απαιτήσεις του σχολείου και να μπορούν να αναγνωρίσουν τις μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούν σε αυτό. Να εντοπίσουν τους τρόπους ενδεχόμενης ενεργειακής σπατάλης και να προβληματιστούν για τους τρόπους αντιμετώπισής της.
Δ) Την ανάληψη δράσης για τον περιορισμό της σπατάλης της ενέργειας, τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, με την ενημέρωση των συμμαθητών τους, του οικείου περιβάλλοντός τους όσο και της κοινωνίας γενικότερα.

 Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:

  1. Οι μαθητές συγκέντρωσαν στοιχεία για την κατανάλωση πετρελαίου και ηλεκτρικής ενέργειας στο σχολείο μας για το διάστημα από Νοέμβριο του 2011  μέχρι τον Απρίλιο του 2012
  2. Οι μαθητές κατέγραψαν  θερμοκρασίες στο χώρο του σχολείου για όλη τη χειμερινή περίοδο.
  3. Έγινε παρατήρηση της συμπεριφοράς των συμμαθητών τους στην κατανάλωση ενέργειας στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
  4. Καλέσαμε στο σχολείο μας έναν ηλεκτρολόγο – μηχανολόγο και εξήγησε στους μαθητές τη λειτουργία του καλοριφέρ καθώς και τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας (αλλαγή θέσης του θερμοστάτη , τοποθέτηση συστήματος  αντιστάθμισης, τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στη σκεπή του σχολείου με σημαντικό οικονομικό όφελος για το σχολείο).
  5. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από εκπαιδευτές του Κ.Π.Ε Μουζακίου.
  6. Οι μαθητές ετοίμασαν παρουσίαση της καμπάνιάς τους με προσκλήσεις, φυλλάδια, αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν στους χώρους της εκδήλωσης  και παρουσίασαν με προβολή και μουσικοχορευτικό τρόπο τις προτάσεις τους για την εξοικονόμηση ενέργειας.
  7. Παραδόθηκε επιστολή, στη διεύθυνση του σχολείου, με προτάσεις  για βελτίωση της ενεργειακής διαχείρισης του σχολικού κτιρίου.

Συμπεράσματα και προτάσεις για δυνητικές βελτιώσεις:

Το πρόγραμμα, οι δραστηριότητες , φωτογραφικό και  εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος αναρτήθηκε στην  ιστοσελίδα u4energy:
http://www.u4energy.eu/web/guest/85

Οι μαθητές έγραψαν και παρουσίασαν το τραγούδι της εξοικονόμησης της ενέργειας