25η Μαρτίου 2015

ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ – Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑΣ

Εκείνο που ξεχωρίζει τον Κατσαντώνη από άλλους ήρωες του 1821 είναι ότι δεν είχε κλεφταρματολική προπαιδεία, δεν ήταν γιος καπετάνικης οικογένειας. Ήταν ένα απλό τσοπανάκι που φύλαγε τα πρόβατα του πατέρα του, που μεγάλωσε στη στάνη, που ανδρώθηκε στις κορυφές των Αγράφων. Που ίσως κανένας δε του μίλησε για τις Θερμοπύλες, το Μαραθώνα, τη Σαλαμίνα, τις Πλαταιές, το Μέγα Αλέξανδρο κι όμως ήταν βίωμά του η πατρίδα και η ελευθερία. Τον Αντώνη δε τον πρόλαβε η φιλική εταιρία, ούτε οι νίκες στο Βαλτέσι, στα Δερβενάκια, στη Τρίπολη.

Βγήκε στα βουνά, γιατί θέριεψε μέσα του το μίσος για τις αδικίες, τους κατατρεγμούς, τις διώξεις, τις δολοφονίες των συμπατριωτών του από το βάρβαρο κατακτητή. Για τη στέρηση της λευτεριάς.

Με τη ζωή και τη δράση ασχολήθηκαν σημαντικοί συγγραφείς και ερευνητές, όπως ο Άγγλος J. Emerson, οι Γάλλοι E. Yemeniz, C. Fauriel και Pouqueville καθώς και Έλληνες όπως ο Α. Βαλαωρίτης, ο Δ. Λουκόπουλος, ο Ε. Φραγγίστας, ο Ι. Βλαχογιάννης, ο Χ. Χρηστοβασίλης, ο Σ. Γρανίτσας, ο Δ. Σταμέλος, ο Δ. Φωτιάδης κ.α.

Ο Κατσαντωνέικος "νταϊφάς" αναδείχθηκε και σαν πραγματική Σχολή κλέφτικης τακτικής και στρατηγικής. Και τα παλικάρια του, όσα δεν χάθηκαν στον πόλεμο με τους Τούρκους μέχρι τον Εθνικό ξεσηκωμό, πάλεψαν στο Εικοσιένα και κάμποσοι, όπως ο Καραϊσκάκης ανυψώθηκαν σε κορυφαίους της Εθνεγερσίας.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ

Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι είναι από τα κορυφαία έργα του Σολωμού και της νεοελληνικής ποίησης γενικότερα. Μπορούμε επίσης να πούμε ότι είναι το έργο ζωής του Σολωμού, αφού, όπως φαίνεται, τον απασχόλησε σε όλη τη διάρκεια της ώριμης ποιητικής του περιόδου.

Θέμα του είναι ο ηρωικός αγώνας των Μεσολογγιτών κατά τη δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου (1825-1826) ως την απεγνωσμένη έξοδο, την παραμονή των Βαΐων.

Για την θεατρική απόδοση μέρους του ποιητικού αυτού έργου του Σολωμού, επιλέξαμε αποσπάσματα και από τα τρία σχεδιάσματα του ποιητή. Βασιστήκαμε επίσης στους Στοχασμούς του ποιητή, (δηλαδή σημειώσεις του για τις βασικές αρχές που θ' ακολουθούσε κατά τη σύνθεση).

Οι στοχασμοί – σημειώσεις του ποιητή είναι συγκλονιστικές και μας οδηγούν στην ουσία του έργου.

Γράφει λοιπόν ο Σολωμός: «Κάμε ώστε ο μικρός Κύκλος, μέσα εις τον οποίον κινιέται η πολιορκημένη πόλη, να ξεσκεπάζει εις την ατμόσφαιρα του τα μεγαλύτερα συμφέροντα της Ελλάδας, για την υλική θέση, οπού αξίζει τόσο για εκείνους οπού θέλουν να τη βαστάξουν, όσο για εκείνους οπού θέλουν να την αρπάξουν, - και για την ηθική θέση, τα μεγαλύτερα συμφέροντα της Ανθρωπότητας».

Χριστούγεννα 2014

Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση

Mε εντυπωσιακή επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας, η χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Σχολείου.  Οι μικροί μαθητές της  Α τάξης  απήγγειλαν χριστουγεννιάτικα ποιήματα και παρουσίασαν με ωραία κουστούμια, χαρούμενα χορευτικά. Η χορωδία του Σχολείου τραγούδησε ελληνικά χριστουγεννιάτικα τραγούδια καθώς και τραγούδια με στίχο γερμανικό και αγγλικό.

Τέλος οι μικροί μαθητές της Β΄ τάξης  ξεδίπλωσαν το θεατρικό τους ταλέντο στο υπέροχο χριστουγεννιάτικο παραμύθι «Φρικαντέλα» Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, μία διασκευή από τον μάγο των παραμυθιών, Ευγένιο Τριβιζά.Πως μπορεί κάποιος να μισεί τα κάλαντα; Κι όμως………
Ήταν κάποτε μια μάγισσα που τη λέγανε Φρικαντέλα  Ζαρζουέλα  Σαλμονέλα Στρυφνίνη. Ήταν κακιά, πολύ κακιά, μισούσε αφάνταστα όλα τα καλά ακόμα και τα κάλαντα. Η μάγισσα αυτή μεταμορφώνει τα παιδάκια σε βατραχάκια, γαϊδουράκια, κατσικάκια και παπάκια, αλλά αυτά συνεχίζουν ασταμάτητα να τραγουδούν τα κάλαντα με χάρη. Επειτα τους κλέβει τις φωνές. Και η περιπέτεια συνεχίζεται!!!!!!!

Σ’ ένα ωραίο σκηνικό τα παδιά απέδωσαν το έργο κατά εκπληκτικό τρόπο και απέσπασαν το πιο θερμό χειροκρότημα γονέων και φίλων, οι οποίοι και προσήλθαν για να θαυμάσουν τους μικρούς ηθοποιούς.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανάσιος Παπαγιάννης και Αντιγόνη Χονδρονάσιου (Θεατρικό), Ελένη Γιαννουσά (Χορευτικό), Γεώργιος Λιαππής (Ποιήματα), Έλενα Παπακώστα (Χορωδία), Στεριανή Πούλιου (Χορευτικά), Βασιλική Βαβούρη (Αγγλικά τραγούδια), Παρασκευή Ψάλλα (Γερμανικά τραγούδια), Βασιλική Ντάβαρη (Θεατρική Αγωγή), παρέα με τον πληθωρικό Αη Βασίλη (Αλέξανδρος Παπαθανάσης).

Μια ευχάριστη νότα στο τέλος της εκδήλωσης ήταν το Χριστουγεννιάτικα bazzar με δημιουργίες των μαθητών του 14ου Δημοτικού Σχολείου.

Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

Η 11η Δεκεμβρίου, με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε και της UNICEF, έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού μια ημέρα όπου όλα τα παιδιά του κόσμου γιορτάζουν ανεξαρτήτως χρώματος και φυλής.

Τα παιδιά του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας γιόρτασαν κι αυτά με έναν ξεχωριστό τρόπο τη δική τους γιορτή.

"Ελάτε να παίξουμε" έγραφε η πρόσκληση της εκδήλωσης που ετοιμάστηκε και συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου.

Παιχνίδια με πάζλ, μαντέματα, video που σκηνοθέτησαν και πρωταγωνίστησαν  τα παιδιά, πολλά όμορφα ομαδικά παιχνίδια και τραγούδια που έγραψαν οι ίδιοι οι μαθητές και μελοποίησε η μουσικός του σχολείου, έδωσαν μια ξεχωριστή νότα σ΄ αυτή τη μέρα.

Την έκπληξη της εκδήλωσης αποτέλεσαν τα δώρα που προσφέρθηκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου από την Διευθύντρια και το  Σύλλογο Διδασκόντων.

Παιδιά! είστε το μέλλον μας.

Χρόνια πολλά.

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.

17η Νοεμβρίου 2014

Γιορτή του Πολυτεχνείου

Την ημέρα της γιορτής του Πολυτεχνείου οι μαθητές/ τριες της Δ΄ τάξης του Σχολείου μας τόνισαν τη σημαντικότητα των γεγονότων με συνθήματα του αγώνα των ηρώων και με μηνύματα για Λευτεριά και Δημοκρατία. Μας μετέφεραν στο χώρο του Πολυτεχνείου με το χρονικό της εποχής μέσα από video και με ένα θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Καφενείο η Ελλάς».

Θεατρικό Δρώμενο: «Καφενείο η Ελλάς».

Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε ένα καφενεδάκι, κάπου στο κέντρο της Αθήνας κοντά στο Πολυτεχνείο, Πατησίων και Παραμυθιού γωνία. «Καφενείο η Ελλάς» το έλεγαν. Ο καφετζής, ένας φιλήσυχος άνθρωπος μεταμορφώνεται σε έναν πραγματικό αγωνιστή, ο οποίος δεν μένει αμέτοχος μπροστά στα συνταρακτικά γεγονότα που εκτυλίσσονται στο Πολυτεχνείο. Ακολουθεί στον αγώνα την αγωνίστρια αδερφή του η οποία είναι φοιτήτρια του Πολυτεχνείου.

28η Οκτωβρίου 2014

28η Οκτωβρίου 1940

«Ο ήλιος σας θα 'ναι ακριβά πληρωμένος.
Αν τυχόν δεν γυρίσω, ας είστε καλά,
σκεφτείτε για λίγο πόσο μου στοίχισε.»
Νικηφόρος Βρεττάκος

Τα παιδιά του σχολείου μας με ποιήματα και θεατρικά δρώμενα απέδωσαν τη σύγκρουση ιδεών εκείνης της εποχής, τον αγώνα του λαού μας και το συναίσθημα του απλού Έλληνα στρατιώτη που άφησε πίσω τα όνειρά του και πήγε να πολεμήσει.

Θεατρικό δρώμενο: «Το μήνυμα του 40»

Τάξη Ε1
Μέσα από ένα ζωντανό, παραστατικό σκηνικό, μεταφέροντας ρόλους και καταστάσεις της απλής ειρηνικής ζωής των ανθρώπων της ελληνικής υπαίθρου εκείνης της εποχής, οι μαθητές της Ε1 τάξης του σχολείου μας κατάφεραν να μεταφέρουν στους παρευρισκόμενους το αληθινό μήνυμα: «Οι Έλληνες ζουν και αγωνίζονται ειρηνικά στο δύσκολο στίβο της ζωής, αλλά όταν χρειάζεται ξέρουν να πολεμούν για τα αθάνατα ιδανικά της ελευθερίας της ανεξαρτησίας και της ακεραιότητας της Πατρίδας τους». Στέφουν πάντα με νίκες το δίκαιο αγώνα τους ή πεθαίνουν για την τιμή και την ελευθερία.

Θεατρικό δρώμενο: «Το μεγάλο ΟΧΙ»

Τάξη Ε2
«Ο άνθρωπος έχει ένα ελάττωμα, ξέρει να σκέφτεται. Γεννιέται και θέλει να ζει ελεύθερος και δεν ανέχεται από κανένα να του επιβάλει τον δικό του τρόπο ζωής του» (Μπρεχτ).
Οι στρατιώτες μας πεινασμένοι, χωρίς πολλά εφόδια, μαζί με τον λαό λένε το μεγάλο «ΟΧΙ». Του Κατσιμήτρου και του Δαβάκη τα παλικάρια, το 51ο Σύνταγμα Πεζικού αποτελούμενο αποκλειστικά από δυτικοθεσσαλούς στρατιώτες, θα διαπρέψουν στην απόκρουση της ιταλικής επίθεσης. Όλη η παγκόσμια κοινή γνώμη θα θαυμάσει τον ηρωισμό των Ελλήνων. Ατέλειωτες πορείες, αφάνταστο κρύο, λάσπη και πείνα ήταν οι συνθήκες που πολεμούσε ο Έλληνας στρατιώτης. Στο θρυλικό ύψωμα 731 το 5ο δυτικοθεσσαλικό σύνταγμα θα σταθεί σαν τους Σπαρτιάτες στις Θερμοπύλες και θα προσβάλλει τον εγωισμό του Μουσολίνι, που επέβλεπε προσωπικά την πολυδιαφημιζόμενη εαρινή αντεπίθεση των Ιταλών. Η σύμπτυξη του μετώπου στην γραμμή του Αλιάκμονα δε θα γίνει και οι Γερμανοί αφού παρακάμψουν τα οχυρά, που αμύνθηκαν σύμφωνα με τη φιλοσοφία ότι «τα οχυρά καταλαμβάνονται και δεν παραδίνονται», θα φθάσουν στη Θεσσαλονίκη. Η κυβέρνηση συνθηκολογεί, ο λαός όμως αρνείται και συνεχίζει τον αγώνα.

Δράσεις για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014 το 14ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας υλοποίησε δράσεις για την 1η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την οποία καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και αφορούσαν κυρίως θέματα πρόληψης και προαγωγής της υγείας των μαθητών/τριών. Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου λαμβάνοντας υπόψη τους το θεματικό άξονα: «Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί - όλοι ίσοι» διοργάνωσαν με τους μαθητές/τριες των τάξεών τους έξι θεματικές ενότητες όπως: αθλητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, έκφραση μέσα από το χορό, εικαστικές δημιουργίες, μουσικές παρεμβάσεις, αλλά και προβολές σχετικών ταινιών για συζήτηση και επεξεργασία των παραπάνω εννοιών, με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.