Την Τρίτη 12 Ιουνίου στο χώρο του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις για τη λήξη του σχολικού έτους.
Η γυμνάστρια του σχολείου κ. Δήμητρα Καραγιώργου παρουσίασε αθλητικές εκδηλώσεις: δρομικά παιχνίδια, μουσικοκινητική αγωγή, θεατρικό δρώμενο και παραδοσιακούς χορούς.
Ακολούθησε γιορτή με τη συμμετοχή των τμημάτων Γ2 και Δ1 με θέμα «UNICEF – δικαιώματα των παιδιών» στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σχολεία υπερασπιστές παιδιών» που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του έτους.
Υπεύθυνες του προγράμματος ήταν η κ. Βάσω Παπαδημητρίου και η κ. Ροδάνθη Τριανταφύλλου.
Η γιορτή τελείωσε με την απονομή των διπλωμάτων που έστειλε η UNICEF, από τη διευθύντρια του σχολείου κ. Σωτηρία Μητσαρά.
Θεατρικά της 25ης Μαρτίου
Στο θεατρικό αυτό μια μικρή μαθήτρια επηρεασμένη από τις σχολικές ετοιμασίες για την εθνική γιορτή βλέπει στον ύπνο της τους ήρωες του ΄21 να παρουσιάζονται μπροστά της και να της εξηγούν πώς κατάφεραν και βγήκαν νικητές στον εθνικό απελευθερωτικό αγώνα του ΄21. Εκείνο που τους οδήγησε σ΄αυτή τη μεγάλη επιτυχία ήταν η εθνική ομοψυχία, η απαλλαγή από εγωισμούς και προσωπικές φιλοδοξίες. Οι ήρωες περνούν μπροστά από τη μικρή μαθήτρια ένας ένας και αυτή υπόσχεται ότι θα η γενιά της θα τους έχει πρότυπο στη ζωή της.
Το θεατρικό κλείνει με την ευχή : ¨Λευτεριά και ειρήνη σε όλο τον κόσμο¨.
Το ύμνησε ο Γκαίτε. Το λάτρεψε ο Σολωμός. Το προσκύνησε ο Βαλαωρίτης. Το αγάπησε ο Παλαμάς κι ο Κρυστάλλης. Το εκτίμησε ιδιαίτερα ο Καβάφης, Το εκθείασε ο Σεφέρης, που το μετρούσε σαν «ατόφια ελληνική φωνή». Το σεβάστηκε ο Ελύτης. Πλούσιο μέσα στην ποικιλία του το δημοτικό τραγούδι, ευαίσθητο, ελευθερωμένο από προκαταλήψεις και συμπλέγματα, άρα και συναρπαστικά ελευθερωτικό, απέσπασε κάτι βαθύτερο από τον θαυμασμό και πνευματικά γονιμότερο: το σεβασμό. Με τη βοήθεια του δημοτικού τραγουδιού προσπαθήσαμε να διηγηθούμε ένα ένδοξο κομμάτι της ιστορίας μας που ξεκινά από την πτώση της Κωνσταντινούπολης μέχρι και την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
- Ζορμπά Δήμητρα
- Αγγελιδάκης Γεώργιος
Στο δρώμενο που παρουσίασαν τα παιδιά της Δ΄ τάξης μια παρέα φίλων σε ένα καφενείο της Αθήνας στα χρόνια της δικτατορίας συζητά για το «τι πρέπει» να κάνουν τις δύσκολες αυτές στιγμές. Ο καφετζής συμβουλεύει την αδερφή του να μην συμμετέχει στις πορείες και τις διαδηλώσεις, ενώ ανάμεσα στα μέλη της παρέας ακούγονται αντικρουόμενες απόψεις. Παρότι επικρατεί εκφοβισμός από τους δικτάτορες, η παρέα ομόφωνα κατεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας και ακολουθεί τους διαδηλωτές.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
- Τριανταφύλλου Ροδάνθη
- Σιούτης Γεώργιος
Το πρωί της 12ης Μαρτίου 1943 δεν υπάρχουν μέσα στην πόλη της Καρδίτσας κατακτητές. Οι κάτοικοι ξυπνούν σε μια πόλη ελεύθερη. Πλήθος κόσμου συγκεντρώνεται στην πλατεία. Τα τμήματα της Αντίστασης μπαίνουν συντεταγμένα στην πόλη. Αυθόρμητα χιλιάδες Καρδιτσιώτες και Καρδιτσιώτισσες πανηγυρίζουν μαζί με τους αντάρτες. Είναι απερίγραπτες οι εκδηλώσεις ενθουσιασμού των κατοίκων.
Η Καρδίτσα είναι πια η πρώτη ελεύθερη πόλη σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το ραδιόφωνο του Λονδίνου μεταδίδει πανηγυρικά ότι οι Έλληνες αντάρτες απελευθέρωσαν την Καρδίτσα, την πρώτη ελεύθερη πρωτεύουσα νομού στην Ευρώπη.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
- Ασκητής Σεραφείμ
- Παπαγιάννης Αθανάσιος